..xX*Welcome*Xx..

Feel free to enjoy yourself and please leave a comment if you happen to come across this place. Thank you (*^_^*)

Friday 22 April 2011

SPEAK YOUR MOTHER TONGUE

Bismillah and Assalamualaikum ^^

It's been a long time since I've updated. Lookie here... when's the last time I've written something??
Whuh? 24 December 2010?????!!! ...That's.... a really looooooong time... (>.>;;;)

Weeeeellll...... back to the story. Hehehe.... I've been thinking of writing this in Malay, since it's easier to write in my own mother tongue... but I've been making a habit of talking in 'bahasa Rojak' for quite some time now.. That's why I prefer writing in English rather than Malay, because I know that I would use 'Rojak'...

.....whatever. Bahasa Melayu bermula di sini.... (:P)

DUN DUN DUNNN....!!!
...dah takde idea dah.... Susah lorh nak wat blog nih....eh, salah. Nak tulis blog. Aku bukannye jenis yang suka menulis diari cam minah-minah jiwang. Dan aku punye memori tak cukup kuat nak cite panjang lebar pasal hari aku kat sekolah. Nak wat camner? Otak dah banyak sangat tengok maksiat... Bende-bende mudah pon boleh lupe. Nampak sangat yang kau ni PEMALAS, Amira. Ape-ape pon.....
Hari tu (bile? berapa haribulan? blablabla?) hari....entah, aku tak ingat, tapi dalam minggu ni jugak laa.. Aku adelah tunjuk komik aku kat depan kawan-kawan kelas aku (Biaselah, aku nih budak redaksi sekolah + pelukis amatur tak bertauliah la katakan...) Lepastu berlakulah perbualan antara kami beberapa orang...(takyah tanye, dah sah aku tak ingat)

TikaHN : "Mira, ko buat ape je ngan katon2(cartoon) ko nih?"
Aku : "Uh? Wat ape? Simpan ajelah kat dalam komputer aku"
TikaHN : "Itu je? Ko tak nak try post kat blog? Promote2 la sket ko nyer katon"
Aku : "Hehehe.. Aku tak berape biase la post kat blog...  Satu lagi aku malas nak post..."(sambil wat muke malu2)
TikaHN : "Laaa... wat rugi jer ko simpan dalam komputer ko tu..."
TikaMur : "Entah Mira, try ar wat camtu.... Wat cam (ape ntah nama blog nih, lupa da)"
Aku : "(???) ? Saper tu? Ape yang dia wat?"
TikaMur : "Dia letak katon2 yang dia lukis dalam blog dia, nanti orang komen2 la dia punye katon"
Aku : "oooooooooooooooohhhhh....." (angguk2 jer la...)

_"""_

Maka, dengan motivasi yang diberikan oleh sahabat2 aku, aku pun cubalah wat cam laki yang disebut kawan2 aku kat atas.... Walaupun aku rasa lukisan aku buruk sket... Ape-ape ajelah... aku tak peduli.
..... Malangnya, internet aku ade masalah sket sekarang nih, jadi besoklah yer aku muat naik(upload dalam bahasa jerman :P) katon aku ekk.... Wasalam ^^

No comments:

Post a Comment